.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تنها شهر بي‌هتل مازندران در آستانه هتل‌دار شدن

پس از سال‌ها انتظار و درخواست‌هاي مكرر مردم آمل، مرمت و بازسازي هتل شهرداري آمل در دستور كار شهرداري آمل قرار گرفته است.

شهرستان آمل با حدود 400 هزار نفر جمعيت از معدود شهرهاي بزرگ و مهم استان مازندران است كه هيچ هتلي براي اقامت مسافران و گردشگران ندارد.
اين شهرستان كه با قرارداشتن در يكي از مهم‌ترين ورودي‌هاي استان مازندران به عنوان شهر مسافرپذير شناخته شده شايد داراي كمترين ميزان اقامت مسافران بوده است.
ميزان اقامت مسافران و گردشگران در يك شهر توانايي درآمدزايي و توليد ثروت را از اين طريق ميسر مي‌كند اما عدم وجود سيستم اقامتي مناسب در شهرستان آمل ميزان ماندگاري مسافران را در اين شهر با مشكل مواجه مي‌كرد.
هم اكنون بسياري از اقامت‌هاي شبانه‌روزي رسمي و خصوصي اين شهرستان در شهرهاي همجوار چون محمودآباد صورت مي‌گيرد.
ساختمان سابق بسيج شهرستان آمل در دهه 60 كه از آن به عنوان هتل شهرداري آمل ياد مي‌شود تنها اميد مردم اين شهر براي هتل‌دار شدن است.
اين ساختمان در سال 78 به شهرداري آمل واگذار شد تا به عنوان تنها مكان مناسب در شهر براي داشتن هتل به اين منظور تجهيز و نوسازي شود.
شهرداري آمل در اين مدت توانست با شاكله‌اي زيبا و تغييرات در اين بناي متعلق به دوره پهلوي اول را براي سيستم هتلينگ آماده كند.
اين ساختمان كه هم‌اكنون در دو طبقه داراي 17 سوئيت پذيرايي است در اين سال‌ها به عنوان بنايي مهم و ارزشمند در مقابل ساختمان شهرداري آمل بلااستفاده باقي مانده بود.
ساختمان هتل شهرداري كه در ورودي پل معلق شهرستان آمل قرار دارد داراي منظره‌اي بسيار زيبا در كناره رودخانه هراز است.
مهم‌ترين خاطره مردم آمل از اين ساختمان متعلق به ششم بهمن سال 60 است.
كمونيست‌ها درصدد تصرف ساختمان بسيج وقت بودند كه با دلاوري‌هاي مردم آمل به ويژه در اين ساختمان، اين مكان هيچگاه به تصرف منافقين درنيامد.
اكنون پس از گذشته سال‌ها ركود در استفاده از اين محوطه‌ تاريخي و آماده به كار، شهرداري آمل دست به كار شده تا با احيا و بازسازي اين مجموعه تاريخي آن را به روي مردم بازگشايي كند.
هتل شهرداري آمل بارها تا پاي انعقاد قرارداد با بخش خصوصي براي استفاده از اين مجموعه پيش رفت اما به نظر مي‌رسيد هزينه‌هاي مرمت و بازسازي و برخي منفعت‌طلبي‌هاي مديران سابق شهرداري در طي سال‌ها موجب بلااستفاده ماندن اين مجموعه شده بود.
اكنون شهرداري آمل امور مربوط به مرمت و بازسازي اين ساختمان تاريخي را به سازمان بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده واگذار كرده است.

* مرمت و بازسازي هتل شهرداري يك ماه آينده به اتمام مي‌رسد
به گزارش فارس، مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهرداري آمل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اينكه اين بنا يكي از بافت‌هاي تاريخي و قديمي شهرستان آمل است، گفت: اين بنا متعلق به دوره پهلوي آمل و تنها ساختمان هتلينگ در اين شهرستان است.
وي با بيان اينكه از يك ماه گذشته كار بازسازي و احياي اين بناي تاريخي آغاز شده است، ابراز اميدواري كرد؛ كار اتمام اين پروژه در طي يك ماه آينده به اتمام برسد.
حميدرضا طاهرنژاد با اشاره به اينكه پس از عمليات مرمت و احياي اين بناي تاريخي، هتل شهرداري آمل به يك سرمايه‌گذار بخش خصوصي واگذار مي‌شود، افزود: روند احيا و بازسازي اين پروژه 70درصد پيشرفت فيزيكي دارد و 150ميليون تومان اعتبار براي بهسازي آن در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين مكان تاريخي يادآور شد: راه‌اندازي محوطه، نقاشي ساختمان، كارهاي مربوط به برق‌رساني، ترميم سقف و پشت‌بام، امورات مربوط به الحاقات و تكميل سيستم لوله‌كشي در اين مجموعه در حال انجام است.
طاهرنژاد با اعلام اينكه اين مجموعه داراي 800 مترمربع فضاي قابل استفاده است، افزود: با پايان يافتن مراحل ترميم و بازسازي مجموعه هتل شهرداري آمل اين مجموعه به مناقصه گذاشته مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 ارديبهشت 1390
سوادكوه هم بي هتله.
bnk 4 ارديبهشت 1390
سواد کوه چی داره اخوی
مهاجر 4 ارديبهشت 1390
مگه محمودآباد مهمترين شهر توريستي مازندران هتل داره؟
كناري 5 ارديبهشت 1390
والا ما هم تو فريدونكنار هتلي نديديم هنوز
capis 23 ارديبهشت 1390
ba salam aghaye fereydonkenari shoma avalin shahre iran bodin ya amol amol 6 bahmane ya shoma amol jozv 6 shhare esteratojike ya shoma amol avalin shhare mazandaran bod ya shoma ye moghe bod esfahan shiraz 1 hotel dashtan ma 2 ta alan ona 100ta ma 1kisham nadarim khejlat nemikeshan pol mikhorasn migan miidm bakhsh khososi

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.